12 december 2011

Nieuw gezicht in de kerstal

Het was 5 december 2000. Het was pas een maand geleden dat onze trouwe hond Droes was overleden. Ik was hier erg verdrietig over en wilde graag weer een nieuw vriendje. Tot mijn grote verrassing kreeg ik toen te horen dat ik een konijn mocht gaan uitzoeken. Ik was helemaal door het dolle heen. Het kon niet snel genoeg gaan en ik wilde meteen naar de dierenwinkel hier bij ons in het dorp. Ik had van tevoren al een lijst met namen bedacht voor mijn toekomstige konijntje. Toch was het nog een hele klus om te moeten kiezen tussen al die schattige, kleine kopjes die zaten te wachten op een nieuwe familie. Nog niet helemaal overtuigd, zijn we toen naar de Boerenbond in Aarle-Rixtel gereden. Het duurde niet lang of ik was verkocht. Daar zat ze dan, mijn kleine Flosje. Het leek wel liefde op het eerste gezicht. Eén blik en ik was verkocht. Of het wederzijds was, valt nog te betwisten... We mochten haar meteen meenemen, dus je gelooft me vast wel als ik zeg dat ik op dat moment het gelukkigste kind op aarde was! 

December is natuurlijk ook de maand van kerstmis. Ik weet nog dat we een mooie kerstboom in huis hadden gehaald. Samen met de familie, hadden we deze boom mooi versierd. Flosje hield er van om in huis rond te rennen en liet dan ook regelmatig wat sporen na. Op een gegeven moment waren we haar kwijt. Ik was helemaal in paniek en wist niet waar ik het zoeken moest! Na lang zoeken, bleek dat mevrouw zich had genesteld in de kerststal, lekker in het stro! Opgelucht en lachend wist ik niet hoe snel ik een camera moest gaan zoeken om dit moment vast te leggen. Wat een boefje was het toch ook! Je kunt je na dit verhaal vast wel voorstellen dat ik nog veel leuke momenten mee heb mogen maken met Flosje. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten