12 december 2011

Internationale communicatie

Ik herinner het me als de dag van gisteren. We waren met het gezinnetje op vakantie in Denemarken. Ik was 7 jaar en kon mijn geluk niet op in de zandbak. Uren kon ik me daarin vermaken! Nieuwsgierig naar alles wat er om me heen gebeurde. Van jongs af aan was communiceren al heel belangrijk voor mij. 
Tijdens het spelen in de zandbak probeerde ik in contact te komen met andere kinderen. Mijn beste openingszin die ik in heel mijn leven heb gebruikt was dan ook: “Bien you Hielands?” Ik weet nog goed dat het meisje waar ik tegen begon te praten geen touw kon vastknopen aan hetgeen ik haar zojuist gevraagd had en om er nog even een schepje bovenop te doen, deed ik een tweede poging. Deze was als volgt: “Bien you Hoeloends?” Het meisje waar ik een gesprek mee probeerde aan te knopen wist van gekkigheid niet wat ze moest doen en liep op een gegeven moment zelfs weg. 
Daar zat ik dan, als 7 jarig kind, spelend in de zandbak, geen idee hebbend wat er nou precies was misgegaan. Helemaal beduusd van wat er zojuist was gebeurd, liep ik terug naar onze tent om het ‘nieuws’ aan papa en mama te vertellen. Schaterlachend word ik tot op de dag van vandaag herinnerd aan het feit wat me die dag is gebeurd. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten