11 december 2011

Spelen met woorden


Eten en drinken is een belangrijke levensbehoefte voor de mens. Voor mij is humor een echte levensbehoefte. Hoe cliché het ook klinkt, “Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd” omschrijft goed hoe ik hier tegenaan kijk. 
Humor is voor mij tevens een vorm van communiceren. Hier was ik op vroege leeftijd al mee bezig. Zo weet ik nog heel goed dat als we vroeger in de file stonden, ik altijd zei: “Wat een lange flat!” Of als het niet zo’n mooi weer was dat ik het maar slordig weer vond. Om maar niet te beginnen over het feit dat wanneer ik niet lekker geslapen had, ik zei dat ik in stukjes had geslapen. 
Misschien een vreemde manier van communiceren, maar voor mij was dit effectief en men wist altijd wat ik er mee bedoelde. 
Tegenwoordig is mijn woordkeuze een beetje genuanceerder, maar wel heel erg herkenbaar voor anderen. 

1 opmerking:

  1. Leuk stukje :D Zou je mij even terug willen volgen? Ik heb nog wat volgers nodig.

    http://brandsandtypography.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen