14 januari 2012

Dit gaat me te ver!

De bus is mijn ‘favoriete’ vervoermiddel naar school. Waarschijnlijk hangt dit samen met het feit dat ik geen eigen auto heb, anders had ik het denk ik wel geweten! Tijdens deze ritjes naar school, maak ik af en toe nog wel eens wat mee. Dit was afgelopen week ook weer het geval. Balend van het feit dat mijn mp3 leeg was en ik dus niet lekker dagdromend naar buiten kon kijken, werd ik verrast door een stel oudere mannen die er moeite mee hadden om hun mond dicht te houden. Voordat je nu een verkeerd beeld van me gaat krijgen; ik heb er totaal geen moeite mee als mensen met elkaar praten in de bus, want dit doe ik zelf ook regelmatig, maar deze oudere mannen werkten me toch stiekem een beetje op de zenuwen. Wat was nou het geval? 
Meestal zijn het vrouwen die van alles op anderen aan te merken hebben, ook ik wel eens ja, maar dit keer hadden de mannen onze taak overgenomen. Althans, zo leek het. Op alles wat ze voorbij zagen komen of wie de bus instapte hadden ze commentaar. Om even een paar voorbeelden te noemen; na de halte waar ik altijd opstap stond een vrij grote en stevige man die door ‘de oudere generatie’ meteen werd bestempeld als: "jemig, wat een reus!" Vervolgens was er een vrouw op leeftijd aan het hardlopen in Nuenen, wat niet meer zo soepel ging, en daar hadden ze op aan te merken dat je dat soort dingen op zo’n leeftijd gewoon niet meer moet doen, want dat was geen gezicht. Oh wat baalde ik dat mijn mp3 me in de steek gelaten had, want op deze momenten zou ik het liefste de volumeknop steeds harder en harder zetten, in de hoop dat ik uiteindelijk niks meer zou horen! Nu moet ik wel zeggen dat ze me, ondanks de irritaties die ik had, op een gegeven moment wel aan het lachen kregen. Dit brengt me meteen bij het laatste puntje waar ze iets op aan te merken hadden. Er stapte namelijk een chinees vrouwtje in de bus en al bellend ging ze zitten. Ze zeiden toen: “Is ze een bestelling op aan het nemen? Doe mij anders ook maar een portie bami.” Niet om het één of ander, maar daar moest ik toch stiekem wel een beetje om lachen. Zo had ik oudere mannen nog niet vaak meegemaakt. Al met al was ik toch heel blij toen ik bij school arriveerde en ik kon uitstappen. In het vervolg zorg ik er wel voor dat mijn mp3 helemaal opgeladen is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten